Chcesz porozmawiać?
Zostaw swój telefon – oddzwonimy.

kultura wellbeingu w organizacji

Kultura wellbeingu w organizacji

Jesteśmy prekursorem i liderem programów wellbeingowych w Polsce.

Dbając oczłowieka budujemy biznes. Realizujemy procesowe projekty wpisane w kulturę organizacji oraz pojedyncze usługi wellbeingowe. Łączymy dobrostan organizacji z dobrostanem pracownika. Przez 20 lat wypracowaliśmy własne narzędzie strategiczne, sposoby na budowanie grup ambasadorskich i liderskich, setki warsztatów bazowych.

Zobacz przykłady naszych projektów opisane w mediach.

Korzyści dla organizacji

obniżenie kosztów związanych absencją pracowników, fluktuacją, bierną obecnością pracowników

PR wewnętrzny i zewnętrzny – wzrost atrakcyjności firmy na rynku pracy i konsumenckim

wzrost bezpieczeństwa pracy

wyższa jakość usług i produktów, więcej innowacji, usprawnienie procesów

wzrost zaangażowania i kreatywności

wellbeing jako silny element kształtowania kultury organizacyjne

Czym jest wellbeing w organizaji

Well-being to pojęcie odnoszące się do ogólnego dobrego samopoczucia i jakości życia. W kontekście organizacji, well-being oznacza tworzenie warunków pracy, które sprzyjają zdrowiu, zadowoleniu i motywacji pracowników. Działania związane z well-being w organizacji mogą mieć na celu poprawę ergonomii stanowisk pracy, zapewnienie równowagi między pracą a życiem prywatnym, promowanie zdrowego stylu życia oraz tworzenie kultury organizacyjnej opartej na szacunku i zaufaniu. Dobrze zadbana sfera well-being w organizacji przyczynia się do zwiększenia morale, zaangażowania i efektywności pracowników, co z kolei pozytywnie wpływa na wyniki biznesowe.

Przeczytaj artykuł Beaty Dyraga na temat koncepcji budowania zbioru wspólnego w Projektach wellbeingowych, Personel Plus 2022

Poznaj programy bazowe

1

OPRACOWANIE STRATEGII WELLBEINGOWEJ I KOMUNIKACYJNEJ

PRACA W SESJACH ROZWOJOWO – SZKOLENIOWYCH  DLA ZESPOŁU WELLBEINGOWEGO I HR

WYNIK SESJI:

DZIEŃ I – Opracowanie długoterminowej strategii wellbeingowej która:

  • będzie szczegółowym planem działań na kolejny rok
  • na stałe wpiszę się w kulturę organizacyjną firmy
  • będzie realizować cele biznesowe organizacji
  • przełoży się na twarde dane
  • pozwoli w kolejnych latach na elastyczne wpisywanie w nią aktywności wellbeingowych, które będą wynikać z potrzeb firmy, jak i pracowników

DZIEŃ II – Wypracowanie strategii komunikacyjnej do projektu, która:

  • zapewni maksymalną frekwencję
  • przełoży się na zaangażowanie i zadowolenie pracowników
  • będzie dostosowana do rożnych grup zawodowych
  • wykorzysta dostępne kanały komunikacji
2

DEEP WELLBEING INTEGRATIVE EVENT

Wyjątkowy autorski  warsztat Beaty Dyraga w unikalnej  formule

DEEP WELLBEING INTEGRATIVE EVENT – Interaktywny event dla grupy nawet do 100 osób

Wzmacniający, regenerujący, energetyczny dzień, który

długo pozostanie w ciele i pamięci! Prowadzony przez Beatę Dyraga

MAM WPŁYW

  • Kultura emocjonalna organizacji w czasach zmian i kryzysów
  • Reaktywność vs pro-aktywność w kontekście postaw człowieka w kryzysie
  • Zdejmijmy ciężar z pleców – praca z matrycą wpływu
  • Silny dąb czy wiotka wierzba – czyli DNA odporności psychicznej
  • Jak gospodarowanie własną energią w trudnych chwilach

WARSZTAT PRACY Z CIAŁEM – 20 minut

  • Proste ćwiczenia z Jogi z nastawieniem na najczęściej obciążone części ciała;
  • Ćwiczenia poprawiające świadomość ciała;
  • Ćwiczenia rozluźniające plecy i obręcz barkową

SAMOŚWIADOMOŚĆ EMOCJONALNA I RESET UMYSŁOWY

  • Mechanizmy działania i fizjologia – omówienie modelu „myśli, ciało, emocje
  • Wzorce działania w emocjach i stresie
  • Wzorce emocjonalne czyli każdy ma w sobie jakiegoś „Smerfa”
  • Jak skutecznie wyłączyć myśli i oczyścić głowę
  • Jak odzyskać kontakt z własnym ciałem

WARSZTAT PRACY Z CIAŁEM – 20 minut

  • Praktyczne techniki na spokojną i chłodną głowę
  • Techniki oddechowe, relaksacyjne;
  • Podstawy praktyki świadomej obecności;
  • Sposoby na bezsenność
  • Ćwiczenia do wykorzystania w pracy i samochodzie

KOMUNIKACJA EMOCJI

  • Wzorce wyrażanie emocji w pracy i ich znaczenie;
  • Radzenie sobie ze stresem w sytuacjach społecznych
  • Mental First Aider – jak radzić sobie z emocjami swoich współpracowników, pracowników, klientów
  • Jak komunikować własne emocje
  • Odzwierciedlanie emocji, empatia
  • Praktyka wdzięczności, sztuka doceniania innych
  • 5 poziomów emocji w praktyce

WARSZTAT PEACY Z CIAŁEM – ok. 30 minut – sesja na powietrzu

  • Jak zregenerować siły przed ważnym spotkaniem
  • Reset umysłowy – metody na regenerację umysłu do zastosowania na co dzień
  • Jak wyłączyć głowę, kiedy przenoszę pracę do domu
  • Sesja doceniania
3

WARSZTATY/WEBINARY/ POWER SPEECH

  • MAM WPŁYW- skąd czerpać siłę i odporność psychiczną w czasach zmian i niepewności”
  • „DOBROSTAN RODZINY – jak go budować w trudnych okresach
  • ŻYCIE JEST CZASOWNIKIEM – o odporności psychicznej i rezyliencji w czasach niepewności
  • HOW TO THRIVE – jak odnaleźć szczęście i spełnienie w życiu
  • KRĘGOSŁUP W PRACY KRĘGOSŁUP W STRESIE jak dbać o kręgosłup w pracy siedzącej
  • ODPORNOŚĆ W DRODZE jak wzmocnić swoją odporność i zadbać o siebie w pracy mobilnej
  • RESET UMYSŁOWY – jak wyciszyć myśli i uzyskać więcej spokoju
  • KONCENTRACJA I UWAŻNOŚĆ – kluczowy czynnik jakości pracy
  • SZTUKA ODPOCZYWANIA ważna kompetencja przyszłości
  • BIOHACKING jak zoptymalizować i poprawić wydajność swojego organizmu
  • „EMOCJE I STRES– jak sobie z nimi radzić, żeby mądrze i skutecznie realizować swoje życiowe cele”
  • DOBROSTAN RODZINY jak go budować na co dzień?
  • BRAIN FOOD – jedzenie dla siły i odporności w pracy umysłowej
  • JAK BUDOWAĆ ŚRODOWISKO I PRZESTRZEŃ WOKÓŁ SIEBIE, BY SIĘ WZMOCNIĆ
  • SZTUKA ODPOCZYWANIA ważną kompetencją przyszłości
  • ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA jak ją wzmacniać w zmiennych czasach
  • BIOHACKING jak zoptymalizować i poprawić wydajność swojego organizmu
  • MIND MAPPING – plan, analiza i kreatywność w jednym narzędziu”
  • KOSTKA RUBIKA – czyli jak znaleźć czas i energię na swoje potrzeby
4

HEALTHY LEADERSHIP - MANAGER AMBASADOREM WELLBEINGU

Niezwykle ważne dla skuteczności projektów wellbeingowych jest zrozumienie i wsparcie kadry kierowniczej. Uzyskanie jej poparcia i zaangażowania oraz pokazanie korzyści z projektów dla organizacji, managerów oraz pracowników.

RAMOWY PROGRAM:

  • Sposoby i znaczenie kształtowania kultury wellbeingu w organizacji;
  • Co wpływa na moją efektywność i zaangażowanie w pracę;
  • Co wpływa na efektywność i zaangażowanie moich ludzi;
  • Wpływ programu corporate wellness na biznes;
  • Wpływ programu na mój proces/ efektywność zarządzania;
  • Rola Ambasadorów w projekcie;
  • Kluczowe aspekty skutecznej komunikacji on-line a współpraca z zespołem;
  • Elementy programu „Mental First Aider” dla managera;
  • Obiekcje, obawy – omówienie.
5

DNI ZDROWIA/ EVENTY

Wyjątkowe, klimatyczne, wypełnione cudowna atmosferą i dbałością o każdy szczegół eventy!  Idealne na konferencję, event pracowniczy czy jako nagroda dla pracowników.

Przynoszą relaks, przywracają energię i dobrostan każdemu z uczestników!

Eventy przeprowadzamy zarówno w siedzibie firmy, jak i wybranych lokalizacjach łącząc je z konferencjami, wyjazdami integracyjnymi, sportowymi czy Dniami Bezpieczeństwa w firmach.

W zależności od ilości uczestników oraz charakteru pracy: biurowej, fizycznej czy w drodze dopieramy warsztaty, aktywności czy indywidualne konsultacje wspierające oraz wpływające na dobrostan pracownika.  Docelowe tematy warsztatów i ich długość dobieramy po Analizie Potrzeb oraz wywiadem z działem HR i/lub BHP.   

  • Masaże biurowe
  • Stanowiska z ekspertami
  • Badania profilaktyczne
  • Warsztaty tematyczne
6

AUDYT ERGONOMICZNY OCZAMI FIZJOTERAPEUTY

Choroby układu mięśniowo-szkieletowego są jednymi z najczęściej spotykanych dolegliwości. Problemy te stanowią obecnie jedną z najważniejszych przyczyn absencji zawodowej, ograniczeń wydajności oraz jakości wykonywanej pracy.

CELE

  • Sporządzenie wstępnej diagnozy pod kątem ergonomii z punktu widzenia fizjoterapeuty istniejących stanowisk pracy, samopoczucia pracowników i odczuwanych przez nich dolegliwości mięśniowo-szkieletowych
  • Przedstawienie propozycji dalszych działań, mających na celu usprawnienia zmierzające do zmniejszenia istniejących obciążeń i przeciążeń narządów ruchu, wspierających organizację w polepszeniu warunków pracy oraz poprawę wydajności i jakości pracy.
  • Zbudowanie świadomości prozdrowotnej u pracowników.

KROK 1: PRZEPORWADZENIE AUDYTU

1. Wywiad zawodowy z pracownikami

2. Ocena uwzględniająca:

  • w trakcie wykonywania pracy oraz poszczególnych
  • części układu ruchu i obwodowego układu nerwowego
  • pozycję ciała
  • rodzaj ruchu i ułożenie ciała
  • obciążenie całego układu mięśniowo-szkieletowego

Oceny dokonuje się w oparciu o obserwacje oraz badania fizykalnego pogłębionego (przedmiotowe i podmiotowego dynamicznego) pracowników podczas pracy. Metoda ukierunkowana jest szczególnie na obciążenie tułowia, szyi, kończyn górnych, nadgarstków, kończyn dolnych, powtarzalności ruchu.

KROK 2: SPORZĄDZENIE RAPORTU

Po zakończeniu audytu zostaje przekazany raport wraz z propozycjami zmian która mają na celu zmniejszenie powstawania dolegliwości bólowych układu mięśniowo-szkieletowego, a tym samym poprawę warunków pracy.

KROK 3: OMÓWIENIE RAPORTU Z DZIAŁEM BHP/ HR

Spotkanie z działem BHP/HR w celu omówienia wyników Raportu. Analiza kluczowych stanowisk. Wytypowanie stanowisk / obszarów, które zostaną omówione podczas warsztatów z Liderami oraz przedstawione w filmikach instruktażowych. Zaplanowanie dodatkowych działań np.: z ergonomistą.

7

PLATFORMA WELLBEINGOWA FILMIKI, PODCASTY, PIGUŁKI WIEDZY

FUNKCJE PLATFORMY WELLBUY:

  • konsultacje psychologiczne
  • webinary
  • podcasty
  • pigułki wiedzy
  • autorskie narzędzie do mierzenia poziomu dobrostanu
  • ścieżki rozwojowe

Całość usług EAP zamieszczona w jednej przestrzeni online, która pozwala na maksymalnie uproszczoną logistykę;

  • Zawiera panel zapisów bezpośrednio do konkretnych specjalistów;
  • Zapewnia anonimowość logowania – bez użycia danych osobowych;
  • Platforma obejmuje wszystkie kluczowe OBSZARY WELLBEINGU
  • Dodatkowe WEBINARY on-line 1,5h prowadzone na żywo i dedykowane danej organizacji – budują wiedzę i świadomość, zakończone sesją Q&A (na zapisy dla osób chętnych);
  • Wzmocnienie webinarów stanowią ŚCIEŻKI ROZWOJOWE i PIGUŁKI WIEDZY
  • Panel komunikacyjny pozwala na wysyłanie maili o charakterze przypominającym, inspirującym , zapraszającym
  • Pozwala na zarządzanie wellbeingiem hybrydowym

Pomiar Dobrostanu Pracownika

To nasze autorskie narzędzie mierzące poziom satysfakcji i gotowości do zmiany w różnych obszarach życia. Dla pracownika jest źródłem autorefleksji i podsumowaniem jego zasobów i potrzeb. Dla organizacji informacją, które działania przyniosą największe korzyści i zwroty z inwestycji (ROI).

Obecny, ale nie obecny....

BIERNA OBECNOŚĆ (z ang. Presenteeism [tłum. Beata Dyraga]) to określenie stanu, w którym pracownik jest fizycznie obecny w pracy, ale nie jest w pełni efektywny z powodów osłabionej kondycji psychicznej lub fizycznej. Główne medyczne przyczyny "biernej obecności" to problemy psychiczne i bóle kręgosłupa. Bierna obecność skutkuje obniżoną wydajnością pracy pracownika o conajmniej 40%. Okazuje się być znacznie kosztowniejszym problemem dla pracodawcy niż jej siostra "absencja". Nieobecnych ciałem od razu zauważamy, nieobecnych duchem - niestety nie :-)

Wellbeing decyduje o przetrwaniu biznesu, wywiad z Beatą Dyraga, Forbes 2022

Pobierz darmowy ebook

5 Pomysłów Na Wellbeing Dla Pracowników Fizycznych