Corporate wellness dla człowieka i wydajności – doświadczenia z biur i hal produkcyjnych, Beata Dyraga, Personel Plus

May 2018

Coraz więcej średnich i dużych firm na polskim rynku realizuje programy corporate wellness. Dojrzały biura, również hale produkcyjne, sklepy i magazyny zaczęły sięgać po takie rozwiązania. Czyżby wellness trafił pod strzechy i przekonał sobą tych, którzy decydują o ludziach pracujących nie tylko głową?

Strategicznie przemyślany i zorganizowany program well-beingowy to bardzo silne narzędzie do budowania pozycji pracodawcy, sposób na podniesienie zaangażowania i wydajności pracowników, bezpieczeństwa pracy czy jakości. Na obniżenie absencji – tej faktycznej – wynikającej ze stanu zdrowia, ale też „fałszywej”, wynikającej z niskich wskaźników zaangażowania.

Wilk syty i owca cała

Wellness to w dosłownym tłumaczeniu „dobrostan”. Corporate wellness można by przetłumaczyć jako dobrostan ludzi, a poprzez to i firmy. Udaje się nam więc dzięki niemu przysłowiowo zaspokoić głód wilka i uchronić owcę. Warunkiem jednak jest klarowność w zrozumieniu potrzeb zarówno ludzi, jak i biznesu. Wbrew pozorom przemyślany i dobrze zrealizowany program well-beingowy stanowi odpowiedź na potrzeby biznesu. Aby przekonać zarząd do wprowadzenia takiego programu, trzeba myśleć powyższymi kategoriami i znaleźć realne połączenie między dwoma płaszczyznami. Jeden z naszych klientów zatrudnia specjalistów, którzy pracują na dużych wysokościach, w ciągłych rozjazdach poza krajem, często w ekstremalnych warunkach pogodowych. Nierzadko są zmęczeni, dużo jeżdżą, doskwierają im problemy związane z rozłąką, bolący kręgosłup i dolegliwości żołądkowe spowodowane nie najlepszym i zmiennym sposobem odżywiania. Zadbanie o te sfery zdecydowanie polepszyło atmosferę w zespole, ogólne samopoczucie pracowników, zaangażowanie i efektywność ich pracy. Zrealizowane potrzeby pracownika przełożyły się na wyniki biznesowe.

Odpowiedź na bolączki współczesnego HR-u

W obliczu obecnej sytuacji na rynku pracy oraz ogólnych trendów powodów, dla których corporate wellness może być niezwykle silnym narzędziem w rękach HR-u, ciągle przybywa.

Przeczytaj artykuł w wesrsjii pdf

menu