Media - Prodialog

Wellness w firmie (cz.1), Personel i zarządzanie, Beata Dyraga, grudzień 2014

Wellness w firmie (cz.1), Personel i zarządzanie, Beata Dyraga, grudzień 2014

Fanaberia, moda czy realna potrzeba rynku?

Dziś, w obliczu rosnącej świadomości ekologii i profilaktyki zdrowia, prognozy starzejącego się społeczeństwa, a z drugiej strony, wzrostu tempa życia i towarzyszącego mu braku poczucia równowagi życiowej, trend wellness w firmie stał się realną potrzebą zarówno po stronie pracownika, jak i jego pracodawcy. Dynamicznie rośnie liczba organizacji, które wdrażają programy wellness. I bardzo im się to opłaca. Światowe badania mówią o 300–700 proc. zwrotu z inwestycji.


Lekturę obszernego artykułu w całości polecamy w serwisie KADRY.INFOR.PL
Poniżej fragment, który ukazał się w 12/2014 (297) numerze magazynu "Personel i zarządzanie".

 

W związku z rosnącym znaczeniem programów corporate wellness przeprowadza się w tej materii coraz więcej badań. Na przykład badania przeprowadzone przez Creating Sustainable Performance w 2012 roku na ponad 1200 menedżerach średniego i wyższego szczebla wskazują, że odpowiednia dieta, aktywność fizyczna, profilaktyka zdrowia, możliwość relaksu i zapewnienie warunków sprzyjających zachowaniu równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym, wpływają na to, jak pracujemy. Zadowolony i zrównoważony pracownik:
■ ma o 16 proc. wyższą wydajność pracy,
■ wykazuje o 32 proc. wyższe zaangażowanie w pracy,
■ odczuwa o 46 proc. większą satysfakcję z pracy,
■ ma o ponad 130 proc. niższą podatność na wypalenie zawodowe.

Siła programów corporate wellness jest ogromna. Inwestowanie w działania profilaktyczne dotyczące zarówno zdrowia fizycznego, jak i psychicznego pracownika, jest dla firm dużo bardziej opłacalne niż późniejsze ponoszenie kosztów zwolnień lekarskich czy obniżonej efektywności.

SASGrupa OrlenAON HewittRossmannBZ WBK LeasingwolterAKADEMIA ŚWIADOMEGO OPIEKUNAPENTAIRVolvoLeasePlanArcelorMittalNovartisHortex
/ Zdjęcia: Agata Wrońska / Strona: www.zstudio.pl