Media - Prodialog

Warto dbać o zdrowie pracowników - Beata Dyraga, Łukasz Partyka, "Gazeta Finansowa", czerwiec 2015

Gazeta Finansowa - gf24.pl

Pracodawca ma szeroki wachlarz bardzo skutecznych narzędzi do wspierania wśród swojej załogi zachowań prozdrowotnych – również takich, które oddziałują także na rodzinę i otoczenie pracownika. Ale po co to robić? Czemu miałoby służyć wchodzenie „z butami” w obszar niezaprzeczalnie prywatny, a nieraz wręcz – intymny?

Ależ dla pieniędzy, oczywiście! Zamiast szukać oszczędności kosztem wynagrodzeń czy etatów, warto oszczędzić w sposób znacznie przyjaźniejszy dla podwładnych.

(...)

Corporate wellness to zespół zintegrowanych działań, których celem jest zmaksymalizowanie ludzkiego potencjału w firmie poprzez poprawę kondycji psychicznej i fizycznej pracowników, ich stanu zdrowia, samoświadomości i poczucia realnego wpływu na własne życie. To działania pracodawcy w takich obszarach jak: zdrowie fizyczne, odporność emocjonalna, profilaktyka zdrowia, świadomość ekologiczna, rozwój społeczny, ergonomia pracy, balans praca-życie pracowników. Elementem polityki wellness w firmie są także działania CSR na przykład w obszarze ochrony środowiska.

W USA wieloletnie programy corporate wellness, prowadzone w wielu firmach z różnych branż, można już dość dokładnie badać. Ocenie wpływu takich wydatków na finanse pracodawcy poświęcony był między innymi projekt badawczy Berry’ego, Mirabito i Bauna. Jego wyniki ukazały się na łamach „Harvard Business Review” w grudniu 2010 roku.

– Dane dotyczące ROI was zaskoczą – zapowiadają autorzy artykułu.

Przeczytaj cały tekst na stronach "Gazety Finansowej".

 

 

GF24.pl
SASGrupa OrlenAON HewittRossmannBZ WBK LeasingwolterAKADEMIA ŚWIADOMEGO OPIEKUNAPENTAIRVolvoLeasePlanArcelorMittalNovartisHortex
/ Zdjęcia: Agata Wrońska / Strona: www.zstudio.pl